Monday, March 2, 2020

මගේ පුතා – 03

මගේ පුතා – 03


පුතා මේ දවස් වල ඉන්නෙ ගොඩක් සතුටින්. පුතා සතුටින් ඉන්න නිසා මාත්ගොඩක් සතුටින් ඉන්නේ. වෙනදා වගේම පුතා මම වැඩ ඇරිලා එනකොට ඇවිත් මගෙ ශූස් ක්ලීන් කරනවා. ඉට පස්සේ සෝෆා එකේදි මගෙ කකුල් මසාජ් කර කර ලෙවකනවා. සතියක් විතර ගියා. ඔහොම ඉන්නකොට පුතා මට මෙහෙම දෙයක් කිව්වා “අම්මේ මම දෙයක් කියන්නද ඔයා ඒක කරන්න ඕනි හොදද” කියලා. මමත් ඉතින් “මොකක්ද පුතේ කියන්න. පුතා කියන ඕනි දෙයක් මේ අම්මි කරනවනෙ” කියලා. පුතා ඊට පස්සේ කියනවා “අම්මේ ඔයා ගෙදර ඉන්නකොට එක එක තැන ඇවිදන් යනවනේ. ඒ යන්කොට ඒ තැන් වල මම නිදියගෙන ඉන්නවා. අම්මාමගෙන් මුකුත් අහන්නෙ නැතුව මාව පාගගෙන යන්න ඕනි. අනේ අම්මේ බෑ කියන්නනම් එපා ඔන්න” කියලා. පුතා ඒ කිව්ව හුරතල් විදිහට මට බෑ කියාගන්න බැරි උනා. මම පුතා දිහා ඔරෝලා බලලා “අනේ මේ පිස්සු කොල්ලනම්” කියල කිව්වා. පුතා කිව්වා “අනේ අම්මේ හා නේද” කියලා. මාත්ඉතින් ඔලුව වැනුවා. ඊට පස්සෙ මම මගෙ රූම් එකට යනකොට රූම් එක ගාව නිදියන් ඉන්නවා. පුතා කිව්වෙත් පාගගෙන යන්න කියලානේ. මමත් ඉතින් එයාව පාගගෙන යන්න ගත්තා. ඔහොම දවසින්දවස ගෙවිලා ගියා. එක එක තැන් වලදි මම පුතාව දවසට 50 සැරයක් විතර පාගගෙන යනවා. මටත් දැන් ඒක සාමාන්ය දෙයක්. මමකිචන් එකේ උයන කොට එලවලු කපන්නෙ එහෙම පුතාගෙ ඇග උඩ හිටගෙන. පුතා ගොඩක් ආසාවෙන් බිමට වෙලා ඉන්නවා මගෙ මුලු ඇගේම බර පුතාගෙ ඇග උඩ තියාගෙන. සමහර වෙලාවල් වලට මටම මතකයක් නෑ මම මේ ඉන්නේ පුතාගේ ඇග උඩ නේද කියලා. ඔහොම ඉන්නකොට පුතාට ස්කෝලේ නිවාඩුව ආවා. ඒත් එක්කම එයා මම උදේට ඔෆිස් යන්න මේකප් දානකොට කණ්නාඩිය ගාවට ඇවිත් නිදිය ගන්නත් ගත්තා. සමහර දවස් වලට මම පුතාගෙ ඇග උඩ හිටගෙන මේකප් දානවා විනාඩි 20ක් විතර. ඒ හැම දවසකම වගේ මම මේකප් දාලා ඉවර වෙලා වැඩට යන්න හදලා තමා මගෙ හීල්ස් දෙක දාගන්නේ. ඒත් එක දවසක් මට පරක්කු වෙලා මම හීල්ස් දෙක දාගෙන තමා මේකප් කරන්න ගියේ. එදත් යනකොට කලින් වගේම පුතා මගෙ කන්නඩි මේසෙ ලග නිදියගෙන ඉන්නවා. මට දැන් හීල්ස් දෙකගලවන්න විදිහකුත් නෑ ගොඩක් පරක්කු වෙලා නිසා. මම පුතාට කිව්වා “අනේපුතේ අද අම්මිට පරක්කු වෙලා ඔතනින් අයින් වෙන්නකො අදට විතරක්. ශූස් දෙක ගලවලා ආයිත් දාගන්න එක අම්මිට කරදරක්. මගෙ හොද පැටියා වගේඅදට නැගිටින්නකො” කියලා. පුතා කිව්වා “අනේ අම්මෙ මටනම් බෑ දැන් නැගිටින්නනම්. ඔයා ඔහොමම මගෙ ඇග උඩට නැගල මේකප් කරන්නකො ඉතින්” කියලා. පුතා මුරන්ඩු උනාම මට ටිකක් කේන්ති ගියා. මටත් පරක්කු වෙලා තියෙන නිසා මමත් එහෙමම නැග්ගා පුතාගෙ බඩ උඩට. වෙනදට වඩා වෙනසක් මට තේරුනේ හීල්ස් දෙක දාලා තිබුන නිසා. 5 inch හීල්ස් දෙකක් නිසා මම පුතාගෙ ඇගට බර දුන්නේ මගෙ කකුලෙ ඉස්සරහින්. උලෙන් බර දුන්නනම් පුතාව හිල් වෙයි කියලා හිතලා. එහෙමම පැය කාලක් විතර මේකප් දාලා මම ඉක්මනට ඔෆිස් යන්න ගියා. පුතාට යනවා කියලා කියන්නත් අමතක උනා. ඒ තරමටම මට පරක්කු වෙලා තිබුනේ. ඔෆිස් ගිහින් ගෙදර එනකොට වෙනදා වගේම පුතා බලාගෙන ඉන්නවා මගෙ හීල්ස් දෙක ක්ලීන් කරන්න. මම එතකොට දැක්කා පුතාගෙ බඩේ රවුම් රවුම් තුවාල 5ක් විතර තියනවා. මම පුතාගෙන් ඇහුවා”මොකක් වෙලාද පුතේ ඔය තුවාල උනේ” කියලා. ඊට පස්සේ එයා “අම්මගෙ වැඩ තමා” කියලා හීල්ස් දෙකත් අරන් එයාගෙ රූම් එකට ගියා. එතකොටයි මට මතක් උනේ අද මම මේකප් කලේ හීල්ස්දෙක දාගෙන පුතාගෙ ඇග උඩ හිටගෙන නේද කියලා. මුලින් මම පුතාගෙ උලෙන් බර දීල නැති උනත් මටම අමතක වෙලා මම උලෙන් බර දීලා. පරක්කු වෙලා තිබුන නිසා මට මට ටිකක් වෙලා යද්දි පුතාගෙ ඇග උඩ ඉදියා කියලවත් අඩුම තරමෙ අමතක වෙලා තිබුනේ. මට පුතා ගැන ගොඩක් ලොකු අනුකම්පාවක් ආවා එවෙලේ. මම මහ තිරිසන් අම්මෙක් කියලා හිතුනේ. පුතාට ඒ වෙලේ කොච්චර වේදනාවක් ඇවිත් ඇතිද. එයා කොහොම ඉවසිල්ලක් ඉවසන් ඉන්න ඇතිද. එයා මට වචනයක්වත් කිව්වේ නෑනේ බහින්න කියලා. ඒ පාර මම එහෙමම ගියේ පුතාගෙ කාමරේට. ගිහින් පුතාට කිව්වා “අනේ පැටියො අම්මිට සමාව දෙන්නකො. අම්මි ඔයාව හිතලා තුවාල කලා නෙමේ. අම්මි ඔයාට උලෙන් බර දෙන්න හිතුවෙම නෑ. එත් මට පරක්කු වෙලා තිබුන නිසා මම ඉන්නෙ ඔයාගෙ ඇග උඩ කියලා මට අමතක උනා පැටියො.” කියලා මම පුතාගෙ ඇග දිහා බැලුවා. හීල් එකේ උල් ටික ගානට බඩේ හිටලා. හිල් දෙකක් විතර ටිකක් වැඩියෙන් තුවාල වෙලා. ඊලගට පුතා කිව්වා “අනේ අම්මි මම එහෙම පෑගෙන්න තමා ගොඩක්ම ආස. ඔයා කලේ මම ආසම දෙයක්. මම මේ අම්මි එනකන් බලන් ඉදියේ අම්මිට කියලා ආයිත් සැරයක් එහෙම පෑගෙන්න.” කියලා. මම කිව්වා ඊට පස්සේ “අනේ පුතේ අම්මි එක්ක තරහා වෙන්නනම් එපා හීල්ස් දාගෙන අම්මිට ඔයාව පාගන්නනම් බෑ ආයිත්. බලන්නකො වෙලා තියන තුවාල ඔයාට” කියලා. පුතා කියනවා ඊට පස්සේ “ඉතින් අම්මෙ තුවාලවෙන්න තුවාල වෙන්න තමයි මමත් ආසම”කියලා.මම කිව්වා ඊට පස්සේ “ඒත් පුතේ අම්ම කෙනෙක් කොහොමද පුතෙක්ට එච්චරටම රිද්දන්නේ” කියලා. පුතා ඊට පස්සේ කියනවා “ඉතින් අම්මේ ඔයා තරහකට මට එහෙම කරනවා නෙමේනේ. අනික් එක මගෙ අකමැත්තකින් එහෙම කරනවා නෙමේනේ. මම ගොඩක් කැමතියිනෙ ඒකට” කියලා පුතා කිව්වා. මාත් ඊට පස්සෙ “අනේ මේ පන්ඩිතයනම්” කියලා කිව්වා. ඊට පස්සෙ පුතා කියනවා “අම්මි වොශ් එකක් එහෙම දාගෙන ඇවිත් උයන්න එන්නකො. මම මම කැමති ඔයාගෙ හීල්ස් දෙක අරන් එන්නම් එතකොට” කියලා. මාත් “අනේ ඔයත්” කියලා පුතාගෙ කම්මුල ආදරෙන් මිරිකල වොශ් එකක් දාගන්න ගියා. ගිහින් කිචන් එකට උයන්න කියලා ගියා. පුතා එලවලු කපන තැන මගෙ ශූස් දෙකක් අරන් ඉන්නවා. ඒ දෙක තමා මගෙ හීල්ස් වලින් උලපොඩිම හීල් එක. 6 inch හීල්දෙක. යට උල(උලේ විශ්කම්භය) තියෙන්නෙ මිලි මීටර් 5 ක් විතර. පුතා ඊට පස්සේ මම එලවලු කපන තැන එයාගෙ ශර්ට් එකත් ගලවලා නිදා ගත්තා. ඊට පස්සෙ එයා මට කියනවා “අම්මි එන්න මේ දෙක දාගෙන මගෙ ඇග උඩ හිටගෙන උයන්න” කියලා. අනේ මන්දා මට මාර බයක් ආවේ පුතාව එහෙම පාගන්න. ඒත් පුතාට ගොඩක් ලොකු ආසවක් තිබුනා එහෙම පෑගෙන්න. මාත් ඉතින් ගිහින් හීල්ස් දෙක දාගත්තා. මම පුතාගෙ මූන දිහා බැලුවා ඊට පස්සෙ. හරිම අහින්සක පාටක් තිබුනේ. මට පාගන්න හිතුනෙම නෑ එයාව. ඒත් ඉතින් පොරොන්දුව කඩන්න බැරි නිසා මම එයාගෙ බඩට කකුලක් තියලා එයාගෙ මූන දිහා බලන් ඉදියා. ඊටන්පස්සෙ එයා කියනවා “අනේ අම්මේ ඇයි බලන් ඉන්නේ නගින්නකො” කියලා. මාත් ඊට පස්සේ මගෙ ඇගිලි වලට බර දීලා නැග්ගා. තනිකරම රබර් වගේ පුතාගෙ ඇග උඩ ඉන්නකොට. මම හීල් එකෙ උලට බර දුන්නෙම නෑ. මොකද බර දුන්නොත් අර තුවාල ටික ආයිත් පෑරෙන නිසා. ඊට පස්සෙ පුතාකියනවා “අනේ අම්මෙ උදේ පෑගුවා වගේ ඔයා ගනන් නොගෙන පාගන්නකො. දැන් ඔයා හරියට ඔයාගෙ බර දෙන්නෙ නෑනේ” කියලා. මාත් ඊට පස්සෙ එලවලු කපන්න ගත්තා වැඩිය ගනන් නොගෙන එයාගෙ ඇග උඩ ඉන්නවා කියලා. පුතාගෙ ආසාවනේ කියලා මම උලෙනුත් බර දීලා පුතාව පාගන්න ගත්තා. විනාඩි දෙකක් විතර එහෙම එයාගෙ ඇග උඩ එකම විදිහට ඉදලා මම එක කකුලක් උස්සලා බැලුවා තුවාල වෙලාද කියලා එයාව. එතන රතුම රතු වෙලා උලේ මාර්ක් එක එයාගෙ පපුව උඩ හිටලා. ඒත් එක්කම පුතාට ටිකක් අමාරුයි කියලා මට තේරුනා. මට පස්සෙයි මතක් උනේ මම එක කකුලකින් එයාගෙ ඇග උඩ හිටගෙන ඉන්නකොට එයාට කොහොම රිදෙනව ඇතිද කියල. ඒත් එක්කම මම උස්සපු කකුල ආයිත් එයාගෙ පපුව උඩින්ම තියා ගත්තා. විනාඩි පහක් විතර එහෙම ඉන්නකොට පුතා කියනවා “අම්මෙ ඔහොම ඉන්නගමන්ම ඇගිලි ටික උස්සලා ඔයාගෙ විලුබට බර දෙන්නකො” කියලා. පුතා කියපු පාරටම මාත් හිතන්නේ නැතුව එහෙම කලා. කරපු ගමන් නිකන් එයාගෙ බඩයි පපුවයි හිල් වෙලා ගියා වගේ. ඊට පස්සෙ මම ටක් ගාල වෙන තැනකට කකුල අරගෙන බැලුවා මොකක් හරි වෙලාද කියලා. අනේ මගෙ පුතගේ ඇගෙන් ලේ එනවා. මම බය උනා ඒක දැකලා. මම බැස්සා එයාගෙ ඇග උඩින් ඊට පස්සේ. පුතා කියනවා “අනේ අම්මෙ නගින්නකො. රිදෙන්න රිදෙන්න තමා මාත් ආසම අම්මෙ” කියලා. අනේ මන්දා ඉතින් මාත් නැග්ග ආයිත්. මට හොදටම තේරෙනවා පුතාගෙ ඇග හිල්වෙනවා කියලා ඒත් ඉතින් මොනව කරන්නද පාගන්න වෙනවනේ. පුතා ඊට පස්සෙ මට කිව්වා “අම්මේ ආයිත් විලුබට බර දීලා ඇගිලිටික උස්සගෙන මම ඇති කියනකන්ම ඉන්නකො” කියලා. මාත් ඉතින් ඊට පස්සේ එහම කලා. එහෙම කරපු ගමන්ම මට ආයිත් තේරුන පුතාව හිල් උනා කියලා. ඒත්ඉතින් මාත් එහෙම ඉදියා. විනාඩි දෙකක් විතර එහෙම ඉන්නකොට පුතා ඇති කිව්වා. මම ඊට පස්සෙ ආයිත් සාමාන්ය ගානට ඉන්න ගත්තා. පුතාගෙ මූනෙ කදුලු එකයි. එයාගෙ මූනෙන් ගොඩක් ලොකු වේදනාවක් මට පෙනුනා. පපුවෙයි බඩෙයි ලේ එකයි. අනේ මන්ද මගෙ පුතාට තියන මේ ආශාවල්නම්. අවුරුදු 16 කොල්ලෙක් කොහොම මේතරම් වේදනාවක් ඉවසන් ඉන්නවද කියලා මටනම් තේරෙන්නෙ නෑ. ඊට පස්සෙ පුතා කියනවා “අම්මේ ඔය පුටුවට නැගලා පස් සැරයක් මගෙ ඇගට පනින්නකො අන්තිම පාරට” කියලා. ඇත්තම කිව්වොත් මටත් ඇති වෙලා තිබුනෙ එයාව පාගලාම. මාත් ඉතින් ඉවර වෙනකන් බලන් ඉදියේ. මාත් ඒක නිසා බෑ කියන්නෙම නැතුව එයා කියපු දේට කැමති උනා. මම පුටුවට නැගලා එයාගෙ බඩ උඩට පැන්නා. අම්මෝ පුතා කොහොම මේ වේදනාවල්නම් ඉවසන් ඉන්නවද මන්දා. ඊට පස්සෙ පුතා කියනවා “අම්මේ උල් දෙකෙන් පනින්නකො” කියලා කිව්වා. මාත් ඊට පස්සෙ පැන්න ඔක්කොම පැන්නෙ උල් දෙකෙන්. පනින කොට මට හොදටම තේරෙනවා පුතාව හිල් වෙන්වා කියලා ඒත් ඉතින් බලන්න ගියොත් මට ඒක කරන්න වෙන්නෙ නෑනේ. එයා ගැන දුක හිතෙන නිසා. මමත් බලන්නෙ නැතුව 4 සැරයක්ම පැන්න උලෙන් එයාගෙ ඇගට. ඊට පස්සෙයි පුතා දිහා බැලුවෙ. පුතාගෙ ඇග පුරාම ලේ. ඒ මදිවට එයාට සිහිය නැති වෙලා. මම ඒකටනම් හොදටමම බය උනා. ටක්ගාලා වතුර ටිකක් අරන් මූනට ගැහුවා. ඊට පස්සේ පුතාට සිහිය ආවා. එයා ගොඩක් මාරුවෙන් නැගිට්ටා. මට ගිය කේන්තියට මම එයාට ටිකක් බැන්නා. “පුතා ආයිත්නම් මේ වැඩ තියාගන්න එපා. දන්නෙම නෑ ඔයා මැරිලා තියෙයි ” කියලා මම කිව්වා. ඊට පස්සෙ පුතා කිව්වා “අනේ අම්මේ ඒක අව්ලක් නෑ. මෙහෙම වෙනවට මම ගොඩක් ආස අම්මේ. මේ තුවාල් කැලැල් වලට එහෙම”. කියලා එයා යන්න ගියා.

මෙම කතාව උපුටා ගත් කතාවක් වන අතර මෙහි සමපූර්ණ අයිතිය හා ගෞරවය මුල් රචකයා සතුයිග ඔබට ස්තූතියි

No comments:

Post a Comment