Monday, May 25, 2020

ඉමාෂා උත්තමාවියගෙ වහල්ලු 4

ඉමාෂා උත්තමාවියගෙ වහල්ලු 4


මම රෙදි වැලට දාල ආයෙත් උත්තමාවිය ළඟට දණ ගාගෙන ගියා. උත්තමාවිය කොහේ හරි යන්න ලෑස්ති වෙනවා. 'මගේ ෂූ රැක් එකෙන් බ්ලූ ඇන්ඩ් පින්ක් ෂූස් දෙක අරන් වරෙන්' කියල එතුමිය කිව්වා. මම අරන් ආවා. ඊටපස්සෙ එතුමිය මේකප් දාන අතරෙ මට එතුමියගෙ කකුල්වලට මේස් දාල සපත්තු දාන්න කිව්වා. මම දැම්මා. ඒ අතරෙ එතුමිය ඇහුවා
"මම කිව්ව වැඩ ඔක්කොම ඉවරද?"
"එහෙමයි උත්තමාවිය"
"කෝ ක්ලීන් කරපු මගේ සෙරෙප්පු?"
ඒක අහපු ගමන් මගේ දෙලොව රත් උනා. ඒ ටික කරේ නෑනෙ පෑන්ටි ලෙවකන සිහිය අස්සෙ.
"ඒවා ක්ලීන් කරන්න උඹේ අම්මා එනවද මෙහේ?"
ඒ ප්‍රශ්නෙට මට තරහ ගියා. මම ඔරවල වගේ මැඩම් දිහා බැලුවා.
'මැඩම් ඒ ටික තියපු තැනක් කිව්වෙත් නෑනෙ මට ක්ලීන් කරන්න' මම තරහ පිට උත්තර දුන්නා
එතකොටම මැඩම් සපත්තුව දාපු කකුලෙන් මගේ මූණට පාරක් ගැහුවා. මම විසි උනා. කට පැලිලා ලේ රහ මට දැණුනා. මැඩම් ඇවිත් මට පයින් ගහගෙන ගහගෙන ගියා.
'මට ඕන නම් තොගෙ අම්මා විතරක් නෙවෙයි පවුලම මගේ වහල්ලු කර ගන්නවා. දැනගනින් බැල්ලිගෙ පුතා' කියල මගේ මූණ පෑගුවා.
ඊටපස්සෙ ආයෙත් ගිහින් වාඩි වෙලා 'ඇවිත් මේ අනිත් සපත්තුවත් දාපන් බැල්ලිගෙ පුතා' කියල කිව්වා.
මම අමාරුවෙන් ගිහින් දැම්මා.
උත්තමාවිය යන්න ලෑස්ති වෙලා 'මම එද්දි සෙරෙප්පු ඔක්කොම ක්ලීන් කරල තියෙන්න ඕන. මුන් උඹේ දිවෙන් ක්ලීන් කරල පස්සෙ රෙදි කෑල්ලක් තෙමලා පිහිදාපන්. වතුරෙන් හේදුවොත් මරනවා දැනගනින් බැල්ලිගෙ පුතා' කියල කාමරෙන් එළියට බැස්සා. මමත් එළියට ආවා. ඊළඟට මට පොතක් දීල කිව්වා ඒකෙ එතුමිය  ලියල තියෙන වාක්‍යය 500 සැරයක් ලියල තියපන් කියල.
'ඊළඟට කවුරු හරි මැඩම් කෙනෙක් දොර ඇරන් ඇවිත් උඹේ නම කියල කතා කරොත් ඒ මැඩම් කියන දේ අහල එයා කියන දෙයක් කරපන්. වැරදි කරොත් ඒ මැඩම් උඹට මට වඩා නපුරු වේවි' කිව්වා.
'අනික උඹට කොහෙන්වත් එළියට යන්න බෑ. දොරවල් ඔක්කොම ලොක්. ජනෙල් පොලු නිසා ජනෙල්වලින් යන්නත් බෑ. ඒක නිසා පැනල යන්න ට්‍රයි කරන්න එපා. පැනල ගියොත් උඹේ වීඩියෝ, ෆොටෝ ලීක් වෙන එක විතරයි වෙන්නෙ' කියල හයියෙන් හිනා උනා.
මම ඉමාෂා උත්තමාවියට දණ ගහල වැන්දා. එතුමිය මගෙන් ඔලුව තද කරල පාගලා 'ජ්‍යෙෂ්ට බල්ලා' කියල හිනා වෙලා මගේ ෆොටෝ එකකුත් අරගෙන යන්න ගියා.
මම උත්තමාවියගෙ සෙරෙප්පු හොයන්න පටන් ගත්තා.

මම මැඩම්ගෙ සෙරෙප්පු රැක් එකේ තිබුණ සෙරෙප්පු එකින් එක ලෙවකන්න පටන් ගත්තා. එතන සපත්තු ජෝඩු හතරයි හාෆ් ෂූස් ජෝඩු අටයි ස්ලිපර්ස් ජෝඩු හතයි හයි හීල්ස් ජෝඩු අටයි බූට්ස් ජෝඩු දෙකයි තිබුණා. හයි හීල්ස් ඔක්කොම අගල් තුනෙන් උඩ. උසම එක අගල් හයක් විතර. බූට් ජෝඩු දෙකේ හීල්ස් අගල් තුනක් වගේ උසයි. සමහර සෙරෙප්පුවල අඩියෙ මඩ තට්ටු පිටින්. මම ඒවා දිවෙන් අයින් කරන්න බැරුව දත්වලින් හූරලා ගත්තෙ. සපත්තු එහෙම දාඩිය සුවඳ එක්ක තැම්බිලා වගේ තිබුණෙ. මඩ තට්ටු ඔක්කොම අයින් කරල බාත්රූම් එකෙන් කට හෝදන් ආවා නැත්නම් ආයෙත් දිවෙන් පොලිෂ් කරන ඒවගෙ කටේ තියෙන මඩ ගෑවෙන නිසා. ඔක්කොම ටික දිලිසෙනකන් පොලිෂ් කරේ මේකටවත් මැඩම්ගෙන් ගුටි නොකා ඉන්න ඕන නිසා. මම ඒක ඉවර වෙලා බලද්දී මැඩම්ගෙ ඇඳ උඩ කවුරු හරි මැඩම් කෙනෙක් හාන්සි වෙලා ඉන්නවා.
මැඩම් මගේ දිහා බැලුවෙවත් නැතුව හාන්සි වෙලා ඉඳගෙනම කිව්වා 'ඔහොම්ම දණ ගාගෙන බිම බලන් ඇවිත් මේ ඇඳ ළඟ තියෙන සෙරෙප්පු ජෝඩුවත් සුද්ද කරපන්' කියල.
හොඳට හුරු කටහඬක්. මම 'එහෙමයි මැඩම්' කියල දණ ගාගෙන ඇවිත් සෙරෙප්පු දෙකට වැඳල ලෙවකන්න පටන් ගත්තා. ඒකත් අගල් හතරක් විතර උස හයි හීල්ස් ජෝඩුවක්. මම ඒක හොඳට ක්ලීන් කරල 'ඉවරයි උත්තමාවිය' කිව්වා. 'එහෙනම් ඕක මගේ කකුල් දෙකට දාලා ඇඳ ළඟ දිගා වෙයන්' කිව්වා. මම ඒක කරෙත් මේ කවුද කියල කල්පනා කරන ගමන්.
මම දිගා උනා විතරයි මගේ පපුව උඩින් හයි හීල්ස් දාපු කකුල් දෙක තියලා මැඩම් හිටගත්තා. මැඩම් කවුරු උනත් ගොඩක් බර නැති උනාට අගල් හතරක හයි හීල්ස් දෙකක් පපුවෙ ඇනෙද්දි නම් මට ඉන්න බැරුව කෙඳිරි ගෑවුණා. එතකොට තමයි මම මැඩම්ගෙ මූණ දැක්කෙ.
'බන්ටි නංගි' කියල මගේ කටින් කියවුණා විතරයි පයින් හොඳ සැර පාරක් මූණට වැදුණා. 'කොහොමද බල්ලො නංගි උනේ?' කියල තව පාරක් වැදුණා.
'සමාවෙන්න බන්ටි මැඩම්' කියල මම වෙවුල වෙවුල කියද්දි මැඩම් හයියෙන් හිනාවෙලා 'ජ්‍යේෂ්ට බල්ලා' කියල මගේ ෆොටෝ එකක් ගත්තා.
විනාඩි 3,4ක් මගේ ඇග උඩ ඇවිද ඇවිද හිටපු මැඩම් 'පලයන් ගිහින් මට නාන්න බාත්රූම් එක ලෑස්ති කරපන්' කියල ආයෙත් හාන්සි උනා. මම දණ ගාගෙන බාත්රූම් එකට ගිහින් ඒක හෝදල ක්ලීන් කරලා මැඩම් ළඟට ගිහින් කිව්වා. එතකොට මැඩම් ඒ ඇඳුම පිටින්ම ටවල් එකක් විතරක් අරන් මගේ කර උඩට නැගලා 'යමන්' කිව්වා. මැඩම් බාත්රූම් එකට ගිහින් දොර වහගෙන නාලා ටවල් එක ඇඳන් එළියට ඇවිත් මගේ පයියට පයින් එකක් ගහල හිනා උනා. 'බාත්රූම් එකේ මගේ රෙදි ටික ඇති. හෝදල දාපන්' කියල බන්ටි මැඩම් රූම් එක පැත්තට ගියා.

මෙම කතාව උපුටා ගත් කතාවක් වන අතර මෙහි සමපූර්ණ අයිතිය හා ගෞරවය මුල් රචකයා සතුයි ඔබට ස්තූතියි..
රචනය:- Prasad Shanaka (Slave dog)

1 comment:

  1. මට වයස අවුරුදු විසි දෙකයි,මට ඕන මැඩම් කෙනෙක්

    ReplyDelete